niedziela, 2 czerwca 2013

Amerykańskie Muzeum Historii Naturalnej

Zostało założone w 1869. Obejmuje teren o powierzchni 81 tys. m² i składa się z 25 połączonych ze sobą budynków.

Gmach położony jest na Manhattanie przy 79 ulicy i Central Park West. Jest to jedno z najbardziej znanych muzeów historii naturalnej na świecie. Jego zbiory liczą przeszło 30 milionów eksponatów, a składają się na nie: różne gatunki organizmów i artefakty, dwa nowoczesne laboratoria molekularne oraz jedna z największych na półkuli zachodniej biblioteka o historii naturalnej. Do najsłynniejszych należą kolekcje antropologiczne, a także budzące grozę zbiory kości i skamielin. Muzeum odgrywa ważną rolę edukacyjną - corocznie miejsce to odwiedzają miliony turystów - wśród nich: nauczyciele i uczniowie.

Na terenie muzeum rozgrywała się akcja filmu Noc w muzeum i Noc w muzeum 2.
Jego zbiory liczą 32 mln eksponatów, na które składają się gatunki organizmów oraz artefakty, dwa nowoczesne laboratoria molekularne oraz jedną z największych na półkuli zachodniej bibliotek o historii naturalnej.
Personel muzeum to ponad 1200 osób. Muzeum jest sponsorem ponad 100 wypraw naukowych każdego roku.

Każdy z Was jeśli będzie w NY musi obowiązkowo zwiedzić to miejsce. Nie pożałujecie ! Ja osobiście jestem wielkim fanem muzeów i z pewnością jakbym tam zawitał to nieprędko bym stamtąd wyszedł :)


@maykel4




1 komentarz:

  1. No nareszcie nowy post! :-D nie mogłam się doczekać i się doczekałam ;-) ja raczej też bym szybko nie wyszła z niego, tak samo jak moi rodzice którzy byli w NY T.T

    OdpowiedzUsuń